100% eindexamen- leerlingen havo Maarten Luther geslaagd!

Prachtig resultaat voor dé business school van Rotterdam-Zuid 100% eindexamenleerlingen havo-afdeling Maarten Luther geslaagd! Alle leerlingen van de havo van Maarten Luther kunnen binnenkort hun diploma in ontvangst nemen. Twee jaar geleden begon de groep in de bovenbouw van de meest ondernemende havo in Rotterdam-Zuid. De  leerlingen maakten destijds de overstap van andere middelbare scholen omdat zij inzagen dat deze zwaardere havo-opleiding paste bij hun ambitie om succesvol te zijn in het hbo en op de arbeidsmarkt. Zij durfden, zoals het ondernemers in de dop betaamt, toen al een risico te nemen.

In het uitdagende onderwijs van de Business School neemt de praktijk een prominente plaats in. Naast vier dagen les in de reguliere havo-vakken wordt één dag besteed aan ondernemerschap: stage lopen, een lunch met zakenpartners, gastlessen ‘reflecteren’ door hogeschool InHolland, deelname aan een netwerk-event of een sollicitatietraining. Elke leerling heeft bovendien een student van de hogeschool Rotterdam als mentor. Dat blijkt zowel voor de examenkandidaten als voor de HBO-studenten een inspirerend traject.

Tijdens hun opleiding richtten de leerlingen maar liefst vier bedrijven op. Zo organiseerde ‘Live4eachother’ in februari een groot multicultureel evenement en verkocht ‘WehCare’ tassen waarvan de opbrengst naar albino-kinderen in Afrika ging. Zij wisten voor elk bedrijf een startkapitaal te krijgen. Onder de indruk van de gesprekken met deze leerling-ondernemers investeerde ook burgemeester Aboutaleb in deze bedrijven.
Ondernemend zijn betekent ook het beste uit jezelf halen. Daarom richtten de vandaag geslaagde Vinay, Reshma, Danna en Kelly het ‘Calvijn Examentrainingsbureau’ op. Zij enthousiasmeerden hun docenten, regelden docenten van buiten en organiseerden trainingen. Zo kregen alle havo-examenkandidaten de extra oefening die zij nodig hadden om te kunnen slagen.

Joke Bos, directeur Maarten Luther: “Een geweldig resultaat, dat recht doet aan de inspanning van alle leerlingen en docenten. We zijn met z’n allen dan ook ontzettend trots. Ons docententeam heeft alle vertrouwen in de toekomst van onze leerlingen, zij zijn uitstekend voorbereid op het studeren in het hoger beroepsonderwijs.”